Voor 12:00 besteld, morgen in huis (ma-vr)

FAQ

Welkom bij onze FAQ, we zijn blij dat je hier bent en dat je onze klant bent. We hebben geprobeerd de meest voorkomende vragen te beantwoorden.

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Na het vinden van je gewenste artikelen, zijn er nog maar vijf stappen te volgen:

1. Winkelwagen

Selecteer de gewenste artikelen en gebruik de knop 'IN WINKELMANDJE'.

Bekijk je winkelmand door het winkelmand-pictogram bovenaan de pagina te kiezen. Je kunt artikelen uit je winkelwagen verwijderen of de hoeveelheid en smaak veranderen.

Als alles in orde is, klik je op 'AFREKENEN' om verder te gaan met je bestelling.

2. Persoonlijke gegevens en account

Vul je persoonlijke gegevens en adres in. Als je een account hebt, log je gewoon in en wordt alles ingevuld met je info. Als je geen account hebt, kun je er een aanmaken, of afrekenen als gast.

3. Levering

Voer de gegevens van het leveringsadres in. Het leveringsadres kan afwijken van je huisadres.

4. Controle

Dit is de laatste stap voordat je je bestelling afrondt. Controleer de details van de bestelling en als alles er goed uitziet, klik je op doorgaan.

5. Betaling

Je kunt betalen met Visa, MasterCard, PayPal, iDEAL, Klarna (NL & DE), Bancontact en Crypto. Nadat je betaling is verwerkt, ontvang je een bevestigingsmail met een overzicht van je bestelling. Je ontvangt nog een e-mail zodra de bestelling vanuit ons magazijn wordt verzonden.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?
  • Je kunt betalen met Visa, MasterCard, PayPal, iDEAL, Klarna, Bancontact en Crypto. De betaalmogelijkheden kunnen per land verschillen.

  • Nadat je de gewenste betaalmethode hebt gekozen, wordt je doorgestuurd naar de gekozen betaalgateway. Zodra je betaling is voltooid, keer je terug naar chiricocaffe.nl en ontvang je per e-mail een bevestiging van je betaling. Als de betaling geannuleerd wordt of mislukt, wordt je teruggestuurd naar https://www.chiricocaffe.nl en krijg je een melding van de foutmelding. Op die pagina kun je een andere betaalmethode kiezen.
Kan ik de status van mijn bestelling controleren?

Nee, je hoeft geen account aan te maken, maar het hebben van een account heeft veel voordelen.

Als je een account aanmaakt, kun je:

  • Eerdere aankopen bekijken.
  • Artikelen opslaan die je graag op je verlanglijst wilt.
  • Je persoonlijke gegevens en betaalgegevens opslaan voor de vlotste afrekenervaring.
  • Je persoonlijke gegevens, afleveradres, orderstatus en ordergeschiedenis beheren.
Wordt de voorraad aangevuld?

Sommige van onze artikelen worden opnieuw bevoorraad, maar niet allemaal. Als je op de hoogte wilt worden gehouden van herbevoorradingen in het algemeen, kun je je aanmelden voor onze nieuwsbrief (zie onderaan de pagina) en ons volgen op Facebook, Instagram en TikTok om er zeker van te zijn dat je niets mist.

Ik heb met succes een bestelling geplaatst, maar ik heb nog geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?

Na afronding van je betaling ontvang je een bevestigingsmail met je bestelnummer en een overzicht van je bestelgegevens. Als je deze e-mail niet binnen twee uur hebt ontvangen, vragen we je om contact met ons op te nemen om de geldigheid van je bestelling te checken.

Verzending

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling aankomt? (binnen Nederland)

Wij doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk bij je af te
leveren. Alle bestellingen die zijn gemaakt voor 16:00 (ma-vr) worden nog op de zelfde dag verzonden door ons team. Je hebt dan de bestelling mogelijk de volgende werkdag al in huis. In onze webshop heb je de keuze uit de volgende verzendopties:

  • Standaardlevering via PostNL €5,95
  • Aflevering bij een PostNL afhaalpunt €5,95
  • Let op: alle bestellingen boven de €60 worden gratis verzonden.
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling aankomt? (buiten Nederland)

Ook voor alle bestellingen naar het buitenland doen wij er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk bij jou thuis af te leveren. Net als bij alle bestellingen binnen Nederland, zullen alle bestellingen die gemaakt zijn voor 16:00 (ma-vr) nog op de zelfde dag worden verzonden. Voor deze bestellingen gelden de volgende tarieven:

  • Standaardlevering via PostNL binnen de Europese Unie €12,95
  • Standaardlevering via PostNL naar de rest van de wereld €19,95

De verwachte levertijd van deze bestellingen zijn:

  • Alle bestellingen binnen de Benelux hebben een gemiddelde levertijd van 1-3
    werkdagen.
  • Alle bestellingen naar andere EU-landen hebben een gemiddelde levertijd van
    2-7 werkdagen.
  • Alle bestellingen buiten de EU hebben een gemiddelde levertijd van 5-20
    werkdagen.
Ontvang ik een track & trace code?

Use this text to answer questions in as much detail as possible for your customers.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Wij doen er elke dag alles aan om onze klanten tevreden te stellen met de verkoop van Italiaanse koffie en toebehoren. Daarmee hopen wij dat jij bij elk koffiemoment van de dag in de geweldige Italiaanse sferen terecht komt. Maar het is natuurlijk mogelijk dat je, om wat voor reden dan ook, niet tevreden bent met jouw bestelling bij ons.

Al onze klanten hebben wettelijk het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden. Na deze aanmelding heb je nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Indien je gebruik maakt van jouw retourrecht dan ontvang je het gehele orderbedrag exclusief verzendkosten binnen 14 dagen na de retouraanmelding.

Wat zijn de retourvoorwaarden?
  • Het product moet binnen 14 dagen na ontvangst bij ons worden aangemeld
    voor retour.
  • Het product moet ongebruikt zijn.
  • De verpakking (in geval van losse koffiebonen of gemalen product zoals koffiecapsules of koffie pads) moet ongeopend zijn. Dit in verband met de wettelijke gezondheidsbescherming en/of hygiëne na het openen van de verpakking na levering.
  • Producten die beschadigd zijn door de gebruiker kunnen niet geretourneerd worden. Wij controleren hierop bij verzending en ontvangst.
  • Producten die beschadigd zijn tijdens vervoer dienen binnen 3 dagen na ontvangst te worden gemeld. U kunt dan een e-mailbericht sturen naar info@chiricocaffe.nl.
  • Gebroken/beschadigde producten niet terugsturen zonder onze toestemming. Neem eerst contact met ons op.
  • De verzendkosten van het retourneren worden niet door ons vergoed.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

STAP 1: MELD JOUW RETOUR AAN

  • Meld jou retour aan bij ons per mail naar info@chiricocaffe.nl.
  • Vermeld jouw ordernummer en naam.
  • Vermeld welk(e) product(en) je wilt retourneren.
  • Is jouw product gebroken/beschadigd? Stuur dan duidelijke foto's mee!

STAP 2: MAAK JOUW PAKKETJE GEREED VOOR VERZENDING

  • Je ontvangt van ons een link per mail waarmee je gemakkelijk een
    verzendlabel kan downloaden om jouw pakketje te retourneren.
  • Print de verzendlabel uit en plak het vervolgens op de doos.

STAP 3: VERZEND JOUW PAKKETJE

  • Zet jouw pakketje op de post bij een PostNL of DHL pickup point.
  • Na ontvangst van jouw retourzending zullen wij het bedrag binnen 2-5
    werkdagen terug storten.

Nog vragen?